Superkroppen nästa?

Gå/Springa i trappor?
Det är skitbra träning för rumpan & benen. Vem vill gå omkring med en hängrumpa utan form liksom..? Nej fast & fin rumpa ska de va! Visst?! Då ska man lätt ta trapporna istället för hissen, av att gå/springa i trappor så blir rumpan fast & benen med. ;) Om du har problem med knäna så borde du akta dig.. Men annars, kör på! Ta en eller flera trappsteg i taget. Det är bra för "flåset" också! Läs mer HÄR för andra övningar till rumpan!



Situps?
Det ska ni göra om ni vill få fastare mage! Gör cirka 50-100 om dagen, och tillslut blir det skillnad. Plankan är också en bra övning att göra om du vill få plattare/fastare mage. Du kan vara smal, men att du ändå får bilringar när du sitter, det betyder att magen är otränad. Lev med det, eller träna.

Viktigt att tänka på när du gör plankan är att:
- suga in naveln mot ryggraden, samtidigt som du spänner magen.
- hela kroppen ska vara i en så rak linje som möjligt.
- skjuta fram höften i stället för att puta med rumpan, så magen får jobba mer.
- hålla positionen stilla. Så fort du håller på att förlora positionen - vila.
- det inte ska göra ont i rygg eller svank, då har du fel hållning.

Lääänk ( mer fakta ) : HÄÄÄR


Marissa Miller


Kommentarer
Postat av: © ISABELLA | www.iisabellaeriksson.blogg.se

Tack för tipsen, haha :D

2011-06-16 @ 15:47:16
URL: http://iisabellaeriksson.blogg.se/
Postat av: Joly

Sen kan du ju skriva att allt det där tar tid :P och att de som har såna kroppar, dom äter väldigt få kolhydrater och tränar 7 timmar om dagen alla dagar i veckan :)

2011-06-16 @ 21:17:37
URL: http://jjooly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg?

Vad ville du säga till mig?

Trackback
RSS 2.0